Professionele dialoog met leraren

Ben je een ambitieuze leraar die nog beter wil worden? Nodig Jan dan uit voor een klassenobservatie en een professionele dialoog. Jan kijkt als onderwijsprofessional naar jouw stijl van lesgeven en zal deze analyseren. Hij zal vooral veel vragen stellen en je laten reflecteren op je eigen les en handelen. Die reflecties geven inzicht in jouw manier van lesgeven. Meestal komen er vakinhoudelijke, pedagogische, didactische en logistieke zaken aan de orde. Wat gaat er goed en wat zijn op dit moment de belangrijkste ontwikkelpunten. Het ABC-traject is geschikt voor startende leerkrachten, maar ook voor leerkrachten die vakbekwaam willen worden of willen blijven.

ABC-Begeleider

Professionele dialoog
Jan Oudeboon

Drs. Jan Oudeboon (MES) is een man uit de praktijk; zo was hij leraar, schoolleider, directeur Onderwijs, directeur-bestuurder en inspecteur van het Onderwijs. Tegenwoordig is hij onderwijsadviseur.


Jan staat bekend als een man met kennis van zaken. Hij heeft honderden scholen doorgelicht en weet als geen ander de vinger op de spreekwoordelijke zere plek te leggen. Dit alles doet hij op een professionele en kundige manier. Als leerkracht kan je heel veel van Jan Oudeboon leren.

Ik zou graag meer informatie willen ontvangen over professionele dialoog met leraren

  • U kunt vrijblijvend een offerte aanvragen


Semko en de werelddocenten

Een werelddocent is een leerkracht die passie heeft voor een onderwerp. De passie is groot en het plezier wat er bij komt kijken wil zich verspreiden. Dit kan door een dag lang een werelddocent les te laten geven op school. Elke docent heeft een lesschema wat is besproken met het team van begeleiders van Semko. Het lesschema is een leidraad voor de dag. Een werelddocent is ideaal om als invaller te fungeren. Handig bij ziekte of wanneer de reguliere leerkracht andere bezigheden heeft. De werelddocent maakt een bijzondere dag van waarbij plezier en leren hand in hand gaan.


Het is niet dagelijks maar soms hebben we de neiging om iets op papier te zetten. Dan gooien we het op de sociale media en is het na een paar dagen weg. Omdat te voorkomen hebben we onderwijsbloggers opgezet. Teksten zijn op die site blijvend.