Coaching leerkrachten

De dagelijks planning, groepsplannen, handelingsplannen, mail, gespreksverslagen en nog veel meer. Wanneer je niet oppast verandert je werk van leerkracht naar administrateur. Hoe doe je zaken nu effectief, zodat je meer tijd over houdt voor de dingen die er echt toe doen.

Doe de dingen die er echt toe doen

Voor wie:

Deze coaching is voor leerkrachten die de grip kwijt zijn of dreigen kwijt te raken. Voor leerkrachten die hulp nodig hebben om uit vaste patronen te komen.

Wij bieden aan:

Wij gaan door middel van gesprek in kaart brengen wat alle werkzaamheden zijn. We gaan praktische tips geven over hoe je bijvoorbeeld je mail ordent en beantwoordt. We gaan aan de slag met je dagplanning. We kijken waar je goed in bent en waar je hulp nodig hebt.

Wij helpen en denken mee

Al onze coaches hebben ervaring in het onderwijs. We gaan je niet alleen tips geven en je verder laten verzuipen. Als het nodig is gaan we met je opruimen en uittypen zodat er een schone lei ontstaat.

Samen gaan we sparren over onderwijs en alles wat er mee samenhangt.

De gesprekken tussen de coach en de leerkracht zijn altijd vertrouwelijk.

Wie gaat je coach worden? Je mag zelf een keuze maken.

Je kan ook kiezen voor video interactie begeleiding.


Ik zou graag meer informatie willen ontvangen over coaching voor leerkrachten

  • U kunt vrijblijvend een offerte aanvragen

Semko en de werelddocenten

Een werelddocent is een leerkracht die passie heeft voor een onderwerp. De passie is groot en het plezier wat er bij komt kijken wil zich verspreiden. Dit kan door een dag lang een werelddocent les te laten geven op school. Elke docent heeft een lesschema wat is besproken met het team van begeleiders van Semko. Het lesschema is een leidraad voor de dag. Een werelddocent is ideaal om als invaller te fungeren. Handig bij ziekte of wanneer de reguliere leerkracht andere bezigheden heeft. De werelddocent maakt een bijzondere dag van waarbij plezier en leren hand in hand gaan.


Het is niet dagelijks maar soms hebben we de neiging om iets op papier te zetten. Dan gooien we het op de sociale media en is het na een paar dagen weg. Omdat te voorkomen hebben we onderwijsbloggers opgezet. Teksten zijn op die site blijvend.